Uw voertuig opnieuw opleveren – wat zijn prestatiekleuren?

Als je veel over chiptuning hebt gehoord en wilt leren hoe je het zelf kunt doen, zijn er veel dingen die je moet overwegen voordat je in het diepe springt. Eerst en vooral, als u besluit om deze route te gaan, moet u wat begrip hebben van motorfietsen en motormechanica. De meeste mensen die een chip-tuning uitvoeren, doen dit als een hobby en hebben geen veel ervaring met motormechanica, dus het is een goed idee om iemand met u mee te nemen die dat doet.

Niet alleen krijg je meer hulp van je monteur, je zult jezelf ook veel tijd en geld besparen door de kosten van reparaties te vermijden. Het hele punt van het doen van een motorwerk, of u nu grote wijzigingen aanbrengt of gewoon een chip of een tuner in uw auto steekt, is om betere prestaties te zien, toch? Leren hoe je een auto zelf afstemt, kan enige tijd duren, maar het is de moeite waard om de boost in persoonlijke prestaties die het biedt.

De wetenschap achter de chiptuning is vrij eenvoudig. ECU, of elektronische besturingseenheid, is wat de stroom van lucht of brandstof in de motor regelt en de hoeveelheid lucht of brandstof die wordt gevoed regelt. Een auto die de fabrieksbrandstofinjectie heeft, kan bijvoorbeeld een enkele, hoge, een-fase ecu hebben, terwijl een sportwagen twee, lagere, een-fase ecus kan hebben. Wanneer deze twee worden gecombineerd, kunnen ze meer vermogen en een hogere brandstofafgiftesnelheid creƫren.

Dus, in principe, wanneer je brandstof in een auto zet, vertelt een printplaat of signaal de ECU wat voor soort brandstof om te injecteren, waardoor de prestaties kunnen verhogen.

Dus, nu weten we wat een ECU is en waarom het de brandstofbezorging bestuurt, laten we de chiptuning bespreken. Een chip is in feite een kleine printplaat gemaakt van een halfgeleidermateriaal. De circuits op chips zijn uiterst nauwkeurig en complex, wat verklaart waarom ze zoveel ruimte in beslag nemen. Ze zijn ook extreem fragiel, zodat zelfs een kleine fout kan ertoe leiden dat ze stoppen met werken. Het kost nogal wat opleiding om handmatig een soort chip aan een motor te kunnen veranderen of toe te voegen, veel minder verandering of brandstofinjectie toevoegen. Dit komt omdat zelfs maar een zeer kleine verandering in de brandstofmapping het hele systeem uit kan werpen en onbedoelde resultaten veroorzaken.

Terwijl chip tuning en het opvolgen van een voertuig kan gecompliceerd lijken, is het echt niet. Elke kennis die u hebt van het elementaire mechanica en het ontwerp van de auto moet u in staat stellen om gemakkelijk uw motor te roepen zonder veel gedoe of helemaal te helpen. De sleutel tot automotive mechanische tuning is van plan. Je moet erachter komen welke dingen zin hebben voor je auto, kijk dan naar oplossingen met behulp van de informatie die je hebt verzameld.

Enkele gewone dingen die kunnen worden weergegeven of veranderd zijn dingen zoals brandstofkaarten, gasgevoeligheid, transmissiesnelheid, koppel, pk en meer. Als je niets weet over deze basics, kun je eenvoudig iemand inhuren van je lokale automatische shop om het voor je te doen. Echter, als je een professionele baan hebt gedaan, is het misschien het beste om het zelf te doen. Gelukkig zijn er tal van online tutorials die alles wat betrokken is bij het afstemmen van uw auto of vrachtwagen uitleggen. Zelfs degenen die niet precies in de wetenschap zijn, kunnen enkele basisprincipes leren en beginnen met het veranderen van dingen die passen bij hun behoeften en smaken.

Als het gaat om de prestaties van uw auto, zijn er tal van verschillende redenen om de verschillende chips in uw auto of vrachtwagen te wijzigen. Of u nu op zoek bent om uw brandstofefficiƫntie te verbeteren of uw kracht te verhogen, er is een gids met een chipafstemming die op u wacht. Door simpelweg een stapsgewijze handleiding te volgen, kunt u heel goed in een mum van tijd drastische verbeteringen in uw voertuig zien.

Benieuwd naar de mogelijkheden van chiptuning? Klik hier voor meer informatie